2011-10-02

Ryfjället Upp

Igår satte jag och Björn Ferry iväg mot Ryfjället för 3:e gången denna sommar. Jag lyckades förbättra mitt pers med 2:36 så efter att jag klättrat 1000 höjdmeter över en distans på 4 km nådde jag toppen på tiden 41:30. Ferry var ca 2 min före mig upp och satte ett årsbästa.

Sällan ger ett planerat träningspass en sådan ångest som man upplever timmarna före man ska sätta sig i bilen och åka upp till Ryfjället, men belöningen när man nått toppen gör att ångesten före och smärtan under passet värt alltihop. Och inte minst får man ett riktigt grymt träningspass att ta med sig till kommande säsong.

3 kommentarer:

  1. Grattis till personbästa! 2 min efter Ferry på 41 min uppför är ju ingenting!

    Lycka till framöver!

    SvaraRadera
  2. tackar! Nej det får ses som riktigt bra och något att ta fram när man stöter på motigare dagar!

    SvaraRadera
  3. jag sprang upp på 56 min och ska försöka igen senare i sommar.
    Känns som det finns förbättringar att göra när man inte är van att springa brant och långt.
    Känner själv att misstaget jag gjorde var att gå för hårt i början.
    När man kommit över trädgränsen så tänker man att fa, inte långt kvar, men då var det väl halvtid.

    Ruskigt bra att sprniga på kring 40 min men tror nog att löpareliten skulle göra kring 30 min. Små och lätta terränglöpare tex.

    SvaraRadera