2011-10-08

Träningen fortskrider!

Har tränat på bra senaste dagarna! I Torsdag körde jag stakintervaller 5x4min + 5x1min. Åkte på eagle 4:or så det gav en rejäl dos träningsvärk inför Fredagens tävling 2x8km med 10 min aktiv vila emellan "Sprinten" och "Jaktstarten".

Sprinten gick bra för min del där jag lyckades vinna med tiden 19:19, 4 sek före Björn som dock skjuter 2 serier. Jaktstarten blev en kamp för överlevnad, torsdagens stakning gjorde sig påmind och jag kom imål på tiden 19:45, där vann Björn på tiden 19:29. riktigt rolig träningsform detta då vi kör intervallstart på sprinten med lottning om startordning, nummerlappar ifrån WC, upplever stress och nervositet med mera. Ger riktigt bra tävlingskänsla både för psyket och kroppen. På eftermiddagen sprang vi ett distanspass runt elljusspåret på ca 2h.

Idag har jag tränat styrka/löpning på förmiddagen och strax ska jag ut på ett distanspass klassiskt. Tar nog sikte mot Hede och spanar in kåken där uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar